Testimonial ibu hamil dan masih menyusukan bayi

Bagi yang teringin terus menyusukan bayi ketika mengandung, bagus ambil supplement tambahan untuk menambah kesihatan badan dan bayi. Maklumlah banyak yang berkongsi khasiat pemakanan dari ibu tika ini. Untuk pengetahuan semua, pengambilan alfalfa tidak digalakan ketika mengandung tapi boleh diambil semula selepas bersalin nanti.

Namun vitamin2 lain boleh diteruskan seperti vit c, vitalea dan b complex. Untuk menambah susu badan, cuba amalkan ESP pula, iaitu energizing soy protein. InsyaAllah, dengan mengambilan yang betul dan
minum air yg banyak, production boleh maintain. Mari kita baca pengalaman berguna dari seorang pengguna Shaklee.

Credit to kak ann dr www.anakkuwiraku.blogspot.com

Ini email dari Shida, antara kenalan terawal ibu dalam dunia blog.

“alhamdulillah sebenarnya nak cerita pasal penyusuan Firdaus yang dah mencecah 1tahun 3 bulan 5 hari, dulu Nabil menyusu selama 1 tahun 7 bulan ja..sbbnya masa tu aku dah mengandungkan Firdaus 5 bulan. Walaupun mengandung aku tetap menyusu dan mengepam macam biasa tanpa ada halangan alhamdulillah mungkin disebabkan pemakanan aku yang baik serta amalan pengambilan supplement shaklee yang mengikut jadual oleh N maka Nabil dapat juga menyusu walaupun aku mengandung. 


Aku mula kenal shaklee masa Nabil umo 4 lebih bulan…aku mmg mencari suplemnet yang boleh membantu aku kembali sihat sbbnya sejak bersalin anak sulong aku selalu demam dan selsema sampaikan doktor bagi pelbagai-bagai vitamin katanya aku ni kekurangan vitamin dan darah huhuhuhuhu tapi tak nampak plak kesannya aku masih tak sihat somkmo sehinggalah aku jumpa N yang sangat aktif menulis mengenai shaklee mellaui tulisan beliau lah aku bagaikan rasa perlu mencuba..


alhamdulillah berkat usaha mengamalkan vitamin-vitamin shaklee serta doa akhirnya aku kembali sihat dan dapat menyusukan Nabil tanpa halangan, percaya tak mula-mula stok susu Nabil hanya ada 6 botol jer..lama kelamaanbertambah-tambah syukur sangat2. Ok balik kepada cerita Firdaus plak….setengah ibu-ibu mungkin akan risau kalau mengandung sambil terus menyusukan anak tapi bagi aku selagi aku menjaga pemakanan dan mengamalkan supplement yang sesuai insyallah anak-anak akan sihat dan selamat dan yang penting ibu mesti minum air 3 liter setiap hari, jadi tiada alasan ibu-ibu tak dapat menyusukan anak-anak ye selagi daya selagi ibu sihat dan anak-anak cergas penyusuan di masa mengandung
tidak lah membahayakan…yang penting selagi ada usaha dan doa berterusan insyallah cita-cita ibu akan tercapai.”

Bertuahkan? Cerita ni bukan sekadar omong kosong. Oleh kerana beliau yakin bahawa makanan yang baik jika diambil dgn cara yang betul akan menjamin kesihatan diri dan membantu penyusuan, sebab tu la beliau mampu melakukan dan
berjaya melakukannya.