Kenapa bacaan gula boleh tinggi ?

Selalu bila pi check up, doktor cucuk jari & ambil darah untuk blood test. Masa ni berdoa ja bagi result gula cantik.

Tengok-tengok result gula tinggi, tetap di atas 6.9 mmo/L walaupun berpuasa.

Makan dah jaga, ubat kencing manis dah ambil.. tapi kenapa gula masih tinggi ?

Stress !

Tahu tak gula bila masuk dalam badan kita, badan kita akan hasilan INSULIN secara automatik. Insulin ni fungsinya tukar kan gula menjadi tenaga.

Untuk pesakit diabetis type-1, insulin badan tak produce. Jadi kena ambil dengan suntikan.

Untuk diabetis type-2, insulin mungkin masih tak cukup atau insulin dah ada tapi sel badan yang tak sedar dan tak sensitif.

Bila badan kita ni kurang sensitif dengan insulin, gula liat nak bertukar jadi tenaga. Ini jadi faktor bacaan gula tinggi.

Kita ambil gula atau karbohidrat tapi bila masuk dalam darah, ia memusing-musing dalam darah dan tak tukar jadi glukosa atau tenaga. Maka bacaan gula pun tinggi !

Untuk lebih faham pasal penyakit diabetis dan kenapa gula boleh tinggi, boleh tengok video info kencing manis ni.

Risiko gula tinggi ni luka lambat baik, buah pinggang rosak, penat & mata rabun dan lemah jantung. Malah gula tinggi boleh bawa pada kematian jika tidak diturunkan segera !!!!

Ada benda dalam badan kita ni bantu sel lebih sensitif pada insulin namanya Arginine. Badan memang mampu produce Arginine sendiri.

Tapi kenapa sel masih lagi tak sensitif dengan insulin????

Rintangan insulin boleh mengakibatkan obes, penyakit jantung dan kematian.

Alginine ni asid amino tau. Specialnya dia, badan produce bila perlu. Bila sel kurang Alginine, sel tak sensitif dengan kehadiran insulin.

Untuk asid amino jadi blok protin yg kuat kita wajib supply melalui makanan 9 asid amino lagi yang badan tak produce sendiri.

So, selain ambil ubat, kita patut ambil makanan / minuman yg lengkap 9 asid amino yang diperlukan badan ini macam ESP Shaklee.

Maka, dapatkan kita bantu tubuh kurangkan rintangan terhadap insulin dan gula dapat dikawal.

Sebab tulah nak sihat ka nak sakit bermula dari perut dulu !

Selain ambil ESP Shaklee, supplemen yang paling saya syorkan untuk masalah gula tinggi disebabkan rintangan insulin adalah Vivix Shaklee.

Kandungan utama Vivix iaitu Resveratrol sudah dikaji membantu pesakit diabetis kerana menurunkan rintangan terhadap insulin.

Maka sel lebih sensitif pada insulin yang dihasilkan badan bila ada gula, dan bantu tukar gula menjadi tenaga. Malah menurut kajian, Resveratrol terbukti dapat membantu dan mengelakkan masalah diabetis.

InsyaAllah kesannya kesihatan bertambah baik, bacaan gula dapat diturunkan dan paras gula terkawal.

Jika anda menghadapi masalah yang sama, dapatkan Vivix Shaklee di sini atau boleh menghubungi Pengedar Vivix Shaklee ini untuk menguruskan pembelian.

Pengedar Supplemen Kawalan Gula Dalam Darah