Herb Lax untuk detox, sembelit dan kurus

Ramai betul orang concern pasal perut buncit. Baru-baru ni, saya deliver herb lax pada si cantik jelita di Shah Alam. Dahlah cantik, slim pun saya tengok. Katanya buncit lagi ni dan jarang membuang. Jadi hasil research sendiri, dia nak ambil Herb Lax. Pada masa yang sama saya sangat sarankan untuk ambil Alfalfa supaya lebih lawas tapi dia nak cuba herb lax dulu. Sebelum tu, dia ada beli Vitamin C. Haishh..muka dah flawless pun, masih menitik beratkan penjagaan muka..Of couse la kan.. Vitamin C kan perlu diambil setiap hari, kerana ia tak akan bertahan lama dalam diri. Kalau muka dah cantik sekarang, tak bermakna kita tak perlukan vitamin C. Vitamin C ni jenis larut air dan setiap hari kita perlu menggantikannya. Lagipun banyak lagi kebaikkan vitamin C selain untuk cantik. Adeh..tujuan entry nak cerita pasal HERB LAX..sekali cerita pasal customer, panjang lebar kisah vitamin C pula.

Ok…back on track.. Herb lax ni macam julap juga. Namun, ia julap lembut. Mengikut ujian klinikal yang dilakukan Shaklee, ia tidak memudarat walaupun penggunaan untuk jangka masa panjang kerana tindakan pembersihannya yang lembut. Apa ramuan yang membuatkan ia sangat efektif dan berbeza? Fomulasi Herb Lax Shaklee ni sememangnya telah dipaten hanya untuk Shaklee. Apa lagi manfaat dan kebaikkan herb lax ni?

Kebaikkan Herb Lax secara keseluruhan adalah:

  • pembersihan najis yang tersekat
  • merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalh sembelit
  • tindakan permbersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus dan secara  langsung membantu masalah sembelit
  • mengempiskan perut
  • membantu daa mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas sebagai minuman herba.

Formula dan Perbezaan Herb Lax Shaklee:

Ramuan asas Herb lax terdiri dari kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi. Ia mengandungi 9 herba semulajadi iaitu

daun senna - sumber herb lax shaklee
daun senna – sumber herb lax shaklee

Daun Senna
Kebaikkan Daun Senna dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Buckhorn Bark - sumber Herb Lax Shaklee
Buckhorn Bark – sumber Herb Lax Shaklee

Buckhorn Bark
Kebaikkan Bckhorn Bark dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus

Licorice Root - sumber Herb Lax Shaklee
Licorice Root – sumber Herb Lax Shaklee

Licorice Root
Kebaikkan Licorice Root dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : Membantu proses detoksifikasi

Biji Fennal -ramuan Herb Lax Shaklee
Biji Fennal – sumber Herb Lax Shaklee

Biji Fennel 
Kebaikkan biji Fennel dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus. YEAH!

Biji Anise- sumber Herb Lax Shaklee
Biji Anise- sumber Herb Lax Shaklee  

Biji Anise
Kebaikkan biji Anise dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

Rhubard Root- sumber Herb Lax Shaklee
Rhubard Root- sumber Herb Lax Shaklee 

Rhubarb Root
Kebaikkan Rhubarb root dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : biji Rhubarb adalah herba yang banyak  digunakan dalam perubatan Cina untuk kegunaan sebagai anti oksida.

Blue Malva Flower- sumber Herb Lax Shaklee
Blue Malva Flower- sumber Herb Lax Shaklee 

Blue Malva Flower
Kebaikkan blue malva flower dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit. WOW BONUS!

Culver's Root- sumber Herb Lax Shaklee
Culver’s Root- sumber Herb Lax Shaklee  

Culver’s Root:
Kebaikkan Culver’s Root dan fungsinya dalan Herb Lax adalah :  membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma. Terbaik ni..

Daun Alfalfa- sumber Herb Lax Shaklee
Daun Alfalfa- sumber Herb Lax Shaklee 

Daun Alfalfa
Kebaikkan daun alfalfa dan fungsinya dalan Herb Lax adalah : membersihkan usus, darah dan hati.

Adakah herblax membantu dalam proses menjadi kurus? Disebabkan kebaikkannya yang luas dalam detox..membersihkan saluran usus, Ya..ia sangat membantu untuk seseorang untuk kurus, sembelit dan perut buncit. Namun, herb lax sahaja tak cukup untuk proses menguruskan badan. Untuk supplemen dan set menguruskan badan boleh refer entry ni- Cara Menguruskan Badan.
Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056
Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring 🙂