ESP : Pemilihan protein yang baik penting untuk sel badan dan fungsi tubuh serta testimonial ESP Shaklee

Apakah fungsi protein?

Secara mudahnya, protein membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan lama dapat diganti.
Apakah sumber protein?

Protein boleh didapati dari makanan harian kita seperti ikan, ayam kekacang, daging dan banyak lagi.  Protin juga mudah musnah pada suhu tinggi. Bila ini berlaku, tubuh hanya menyerap sedikit protin dari makanan dan selebihnya adalah minyak terutama dari makanan bergoreng.

Perlukan protein ni?

Struktur badan manusia adalah sel.Dari sel ini terbentuknya tisu. Dari tisu jadilah organ dan dari organ terbentuknya suatu sistem. Protein ni umpama makanan pada sel. Jika sel dapat cukup protin yang baik, sel yang sihatlah yang terbentuk dan menggantikan sel lama. Namun, banyak penyakit di zaman moden ini dikatakan berpunta dari pengumpulan sel yang lemah dan tidak sihat.

Jadi, keperluan protin yang baik dan mencukupi sangat penting untuk kesihatan yang optimum. Protin diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi dan neurotransmitter.

Badan kita terdiri dari..

25% protin
66% air
8% Fat
1% Kombinasi mineral dan vitamin

Ramai yang telah mencuba dan merasai Energizing Soy Protein Shaklee dan memberikan testimonial menarik dan berkesan.

Testimonial ESP Shaklee

 Pengalaman saya dengan ESP, saya memang gila soya satu ketika dahulu. Masa mengandungkan Amsyar sampai tahap en suami buatkan sendiri air soya.., kiranya stok soya kat rumah memang tak pernah TAK ADA. Tapi kesannya anak saya mengalami maslah kulit sensitif, mudah selsema dan sampai kene asma. dan doktor kata puncanya kerana saya terlalu banyak minum soya. hahahaha


Start dari itu, bila mengandung anak kedua dan ketiga memang saya tak sentuh langsung soya.., sehinggala saya bertemu ESP masa menyusu kan Uqail.. tapi awal dulu pun saya memang tak pernah ambil.., sampai satu masa saya dok tgok orang semua sibuk promosikan ESP dan saya cuba.. Tapi sangat lah BERBEZA KESANNYA yang saya rasakan.. yup susu saya semakin pekat, anak menyusu dengan lahapnya.. saya dapat rasakan yang dia feel susu tu over, sampai menjilat2 bibir..berbunyi2 mulut dia mnyusu, dia tidur lebih lama. saya mengalami maslah kulit nipis dimana kulit kaki mudah sangat pecah.. kalau pijak simen sekejap je sure petang tu dah pecah2 dah.. sangat serius sampai berdarah kadang2 tu.. tapi alhamdulillah dengan pengambilan ESP yang berterusan maslah ini tak menyelubungi hidup saya lagi..


Satu yang buat saya memang rasakan ESP ni makanan wajib ade kat rumah adalah kerana mak saya memang ade maslah gastrik yang sangat teruk.. tapi sejak dia amal kan ESP setiap hari alhamdulillah lama dah “PENYAKIT” dia tu tak datang lagi..


yup ramai persoalakan soya BUKAN makanan sunah.. akan tetapi di dalam al Quran tidak mangatakan ianya HARAM.. ambil dengan ilmu, ambil berpada2 insyaAllah tidak akn beri mudharat.. perlu bijak memilih utk hasil yang terbaik.. dan pastinya ESP shaklee selamat dan berkesan

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Memandangkan kepentingan protein terhadap fungsi badan, ESP Shaklee telah direkomenkan dalam kebanyakkan keadaan dan merupakan asas pada program kesihatan. ESP Shaklee ni membantu dalam diet harian dan merupakan minum berkhasiat dan sumber lengkap protein yang bermutu tinggi dari kacang soya. ESP Shaklee memberi tenaga dan membantu baik pulih sel dan tisu rosak.

Shaklee ESP istimewa, unik dan berkualiti kerana sumbernya yang asli dan terpelihara. Walaupun kita rebus soya dan minum soya asli, mungkin kualiti soya tersebut tidak sama kerana sejak dari tanaman lagi kualiti tidak dikawal dan mungkin telah dibajai dengan baja kimia dan racun serangga yang menjejaskan kualitinya. Berbanding ESP Shaklee yang telah dipantau dari penanamannya dan pemprosesannya.

Soya ESP adalah dari jenis non-gmo iaitu tidak diubah secara genetik, tidak menggunakan racun seranggan dan baja kimia serta diproses tanpa alkohol. Jika soya diproses dengan alkohol,  ia akan menyingkirkan isoflavon yang bermanfaat dan membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan kimia yang digunakan semasa memproses. Dengan ESP Shaklee, ini tidak berlaku.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

ESP Shaklee menyediakan 14 gram protin kacang soya dan 50 % nilai harian kalsium yang menyokong pembentukan tulang yang kuat. Banyak lagi kelebihan dan kesan baik akan diperolehi hasil dari pembinaan sel yang sihat dari pemakanan protein yang berkualiti ini.

Testimonial ESP Shaklee

“saya ade byk kisah cinta dgn esp..tp saya share 1 jelah dulu ye..mula minum ESP untuk milk boost..terbukti mmg susu semakin meriah, tambah plak dengan alfalfa lg best…abis setong ESP, sy notice badan semakin susut, kulit muka bertambah cantik sampaikan kwn2 tegur sejak bl pkai produk kecantikan ni?? ehhh, silap niii..masih xsuka pkai produk kecantikan sgt2..cukup dgn bedak je..owh betullah ni mesti sebab ESP ni.”

Untuk merasai kebaikan dan kesan hebat ESP, dapatkannya segera. Eksklusif resepi dan konsultasi hanya untuk pembeli Mysupervitamins.

Ida Khairani

Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.