Cara kawal kolestrol melalui makanan berprotein

Bila kita ada penyakit serius, paras kolestrol mesti kena jaga. Kolestrol tinggi menyebabkan saluran darah menjadi sempit dan risiko serangan jantung dan strok. Sebab itu, kena juga jaga pemakanan harian. Protin yang biasa kita makan tu dari daging, ayam, telur, ikan, susu memanglah mudah didapati dan sedap, namun kena kawal sebab bersama dengan protin itu, adanya kolestrol.

Walaupun badan orang tu kurus, bila check tengok-tengok kolestrol tinggi !!! Jadi, jangan ingat kurus tak ada masalah kolestrol ya. Istimewanya ESP Shaklee, ia tiada kolestrol walaupun mengandungi protin tinggi yang badan perlukan. Jadi ia adalah makanan tambahan yang sangat sesuai diambil oleh sesiapa sahaja terutama orang yang sudah sedia akan penyakit berisiko tinggi seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, pernah kena strok atau serangan jantung.

Cuba tengok akak cun ni. Selepas mengamalkan ESP Shaklee, paras kolestrolnya semakin rendah. Muka makin cun dan gastrik juga hilang.

kesan makan protein esp pada kolestrol

Pelik macam mana ESP beri kesan macam ni?? Kolestrol hilang, gastrik hilang, jerawat hilang ? Sebabnya sel yg terbaik untuk memulihkan adalah dari sumber protein yg terbaik !

Dan ESP adalah protin terbaik. Tanaman soya yang dijaga sejak awal dan diproses tanpa alkohol tapi dengan air demi mengekalkan enzim. Enzim ni lah yg membuatkan semua kebaikan soya dikekalkan.

Bila sel dah tip top, pemulihan fungsi badan pun menjadi lebih mudah dan berkesan !

ESP adalah sumber protin dari tumbuhan jadi ia bebas KOLESTROL & rendah LEMAK ! Tidak sama dengan daging, telur dan sumber tenusu lain yang berprotin tapi masih ada lemak & kolestrol. Jadi kalau ambil sumber protin yg biasa kita makan tu, kena berpada-pada.

Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC