Cara cepat kawal dan turunkan gula dalam darah supaya elak dicucuk insulin

Mak memang ambil ubat kencing manis tapi selepas 2 kali check up bacaan gula tak juga turun. Bila doktor cadangkan suntikan insulin, makin risaulah mak. Selain tu, mak mudah naik gatal-gatal di badan.
Bila dah gatal ni, for sure rasa nak menggaru. Bila garu, boleh terluka. Bila terluka, bahayalah.. Lambat nak baiknya.
Itulah risiko pesakit kencing manis.
Gula tak terkawal. Luka lambat baik. Cepat penat. Terpaksa bergantung pada suntikan insulin.

Bila gula tidak terkawal, komplikasi yang lebih besar boleh terjadi iaitu

luka tak baik sampai bernanah dan busuk.
kaki dan tangan terpaksa dipotong untuk elak jangkitan kuman semakin merebak.
berat turun mendadak atau berat susah nak turun
– fungsi buah pinggang terjejas
– terpaksa jalani dialisis
– tinggi risiko untuk heart attack
– hypertensi, strok
– saraf mata terjejas, mengakibatkan bengkak, rabun, katarak, buta

Seboleh-bolehnya, usahalah kawal gula dengan mengawal pemakanan. Inilah basic inilah yang terpenting. Kalau orang sihat pun boleh dapat kencing manis akibat pemakanan yang tak dijaga, apa lagi orang yang sudah ada kencing maniss.. Kencing manis boleh menjadi bertambah parah sampai terpaksa bergantung pada suntikan insulin atau mendapat penyakit yang boleh meragut nyawa.

Makanan tambahan seperti Vivix yang kaya antioksida dan kuasa 10 kali ganda Resveratrol dari tumbuhan dapat membantu.

Bebas suntikan insulin – baca selanjutnya

Tahukah anda, 1 dari 5 orang dewasa di Malaysia, adalah pesakit kencing manis. Sebenarnya ada beberapa sebab orang Malaysia ni ramai yang kena  kencing manis. Antaranya,

1. Cara pemakanan yang tidak sihat. Pemgambilan gula yang berlebihan.
2. Stress
3. Obesity
4. Kurang bersenam
5. Pengambilan ubat ubatan.

90% orang yang ada kencing manis biasanya type II, asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat mengakibatkan insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

Supplemen Untuk Kawal Gula

Apa sebenarnya Diabetis dan Bagaimana Kencing Manis Boleh Terjadi?

Apabila kita makan, karbohidrat akan di cernakan menjadi glukosa. Glukosa seterusnya akan masuk ke salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan sumber tenaga kita.
Hormon Insulin secara automatik akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dlm sel organ.
Insulin berperanan macam gatekeeper atau kunci antara salur darah dan sel organ. Apabila insulin buka pintu, glukosa akan masuk ke dalam sel, membekalkan tenaga untuk jalankan fungsi sel. Diabetes/kencing manis terjadi apabila insulin tidak mencukupi dihasilkan atau insulin tak dapat buka pintu antara sel organ dan salur darah,
Glukosa akhirnya terkumpul dalam darah. Apabila glukosa tinggi dalam darah inilah menyebabkan penyakit kencing manis.

Boleh tengok video ni untuk faham ‘apa itu diabetis’, punca diabetis dan bagaimana fungsi insulin.

Cara cepat kawal dan turunkan gula supaya elak dicucuk insulin ?

Bila insulin gagal berfungsi dengan baik maka kencing manis boleh terjadi. Jadi Resveratrol membantu meningkatkan fungsi INSULIN ini. Harapan kita adalah pesakit tidak perlu bergantung pada suntikan insulin. Lama-kelamaan insyaAllah boleh bebas dari pergantungan pada ubat juga. Namun, kenalah minta pengesahan dari doktor dulu.

Vivix bantu elak suntikan insulin
Disclaimer : Vivix bukan ubat. Vivix adalah supplemen semulajadi di mana ramuan utamanya mempunyai bukti klinikal.

5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurangkan masalah metabolik sindrom akibat kencing manis adala



1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah dan membantu sel lebih sensitif pada kehadiran insulin.

2. Resveratrol bantu kurangkan rintangan Insulin.
Resveratrol di dalam vivix ni tolong betulkan fungsi “kunci dan mangga” tadi supaya glukosa boleh masuk ke dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja.

3. Resveratrol bantu melindungi pankreas
Kita nak pulih dan suburkan kembali fungsi pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak pankreas hasilkan sendiri insulin secara semulajadi. Vivix akan mengurangkan radang di pankreas dan memulihkan sel el di pankreas supaya penghasilan insulin akan kembali ke normal semula.

4. Resveratrol bantu membaiki rembesan insulin
Bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol Bantu Keseimbangan Metabolisme.
Gula yang diambil adalah bertujuan untuk bertukar menjadi tenaga melalui proses metabolisme dan semakin berusia, kadar metobolisme semakin menurun. Pengambilan Vivix membantu meningkatkan kadar metabolisme.

Nak ka tunggu kaki dipotong? Nak ka tunggu doktor cadangakan insulin? Nak ka terus menerus bergantung pada suntikan insulin sedangkan kita ada pilihan untuk jadi bertambah sihat.

Nak tak hidup cergas kembali walaupun ada kencing manis. Nak tak hilangkan kerisauan segala komplikasi kencing manis. Bertindaklah sekarang !

Ada 3 cara untuk mendapatkan supplemen kawal gula ini.

1. Beli melalui link ini, E Sell Vivix Shaklee. 
2. Walk in ke branch Shaklee berdekatan anda. Untuk membeli pada harga ahli, boleh beli dan isi form keahlian di sana. Isi bahagian sponsor ID 846056. 
3. Hubungi Pengedar Shaklee di bawah untuk uruskan pembelian anda.
Ubat kencing manis Shaklee
Dapatkan Vivix Shaklee dengan Mudah !